<

Wednesday, May 17, 2006

完美的理由

下午, 我老大 (我的顶头老板 - immediate boss --> functional manager) 与 PCK (真名来的, 不是 phua chu kang! 但好像只是一字只差. he is my dotted-line boss...我是一只小苍蝇, 一大堆老板)来找我, 用了花言说 "you had been nominated as the committee for the Open House event"
si mi Open House event? 顾名思义, 就是公司开放日, 让员工家人来看看他们的工作环境. anyway, 我也是坏人一名 "my family members not here, not related to me" 死未 ~~
虽然我是坏人一名, 但也假假问了日期, 因为我有几个私人计划, 从六月份到八月份.
老大想了想, 说了一个六月份的周六..
我开心的说了"i am sorry. that day is my birthday, i don't want to work on that day."..
both of them stunned there.. wa haha...
i am not cheating them, they can just check out my info...
谁叫他们好选不选, 选中我生日那天. 想叫我周六加班已是万万个不爽, 还是我生日那天?
门都没有!!
真是完美的理由, 没有人敢叫我在生日那天工作. 哈哈 ~~

0 Comments:

Post a Comment

<< Home